Pune întrebări, caută răspunsuri și conectează-te cu alți marketeri din România

Acasa Forumuri Discuții Ciudatenie GA4 si Google ADs

  • Ciudatenie GA4 si Google ADs

    Posted by Costea Mihai on 8 octombrie 2022 la 11:49

    Salutare,

    in 29 septembrie uitandu-ma prin analytics 4 am observat ca la setari la partea de conectare intre platforme, nu erau conectate:

    – google ads

    – merchant center

    – search console.

    Cu toate astea, rezultatele erau afisate in GA4. Asa ca m-am apucat eu si am facut interconectarile.

    Toate bune si frumoase exceptand faptul ca mi s-au dus vanzarile la 0 imediat dupa si am vazut ceva foarte ciudat legat de rezultate.

    Si anume pe partea de achizitii, in 26 sept. paid search aducea cele mai multe rezultate, in data de 2 oct. spre 0 iar trendul se metine si azi scazand chiar la 0. Ce ma surprinde este ca a crescut cross-network care nu inteleg exact ce inseamna. Pe partea de campanii in google ads, acelasi lucru s-a intamplat. Campaniile s-au dus spre 0 apoi au crescut putin dar tot foarte jos sunt.

    Acum stau sa ma gandesc daca sa disociez toate aceste asocieri facute ca lucrurile sa-si revina la normal insa nu stiu daca acolo e greseala sau nu.

    Toma a răspuns 1 luna, 3 săptămâni ago 2 Membri · 1 Răspuns
  • 1 Răspuns
  • Toma

    Administrator
    10 octombrie 2022 la 15:33

    Salutari Mihai,

    Hmm, chiar ca ciudatenie.

    GA4 poate prelua acum date si de la Tagul de Google Analytics 3/UA, de aceea e posibil sa fi aparut date despre comenzi etc. Desi am impresia ca sunt modelate.

    Legat de partea de surse de comenzi, GA4 vine si cu propriile canale si modele de atribuire a conversiilor. Legat de canale, acel Cross network inseamna de obicei Performance Max/alte campanii integrate din G Ads (desi teoretic si FB poate sa fi influentat acolo, nu stiu daca e inclus sau nu, sunt destul de putine informatii pe tema asta recent).

    Ca model de atribuire, by default este Data Driven, care iarasi acorda importanta diferita/neclara fiecarei interactiuni pe care o au oamenii. Deci e posibil (si normal) sa difere sursele de conversii de Universal Analytics.

    Ce m-a surprins pe mine e faptul ca au cazut comenzile asa de rau, poate fiindca sunt canale/surse noi atribuite si acum recalculeaza/se recalibreaza campaniile de ads.

    Apropo, ca sa verificam sa nu se dubleze cumva conversiile, intra in Google Ads la campanii, de deasupra de tabel ai optiunea Segment si Alege Conversions – COnversion Action. Vei vedea conversiile aduse per campanie. Verifica sa nu fie de 2x Purchases (una din UA, una din GA4, nu cred ca stie sa le deduplice).

Start of Discussion
0 de 0 răspunde la Iunie 2018
Acum