Pune întrebări, caută răspunsuri și conectează-te cu alți marketeri din România

Acasa Forumuri Discuții Etape necesare in vederea vanzarii de produse prin FB Ads

  • Etape necesare in vederea vanzarii de produse prin FB Ads

    Posted by il-alexandruyahoo-com on 15 martie 2023 la 17:38

    Salutare,

    De ceva vreme ma tot confrunt cu situatia in care nu reusesc sa generez conversii pe site sau cu un numar foarte mic de conversii dupa investiatia initiala.

    Voi detalia un pic problema si businessul ce aduce discutia.

    Detaliile le-as numi oarecum clasice, magazin online ce doreste sa vanda incaltaminte pentru copii. Produsul si pretul sunt ok pentru ca activam si in emag unde generam vanzari dar si in magazin fizic unde din nou se genereaza vanzari. Exista destul de multi competitori asa ca preturile sunt cam la fel cu restu de magazine fizice / online.

    Acum problema actuala este ca nu reusim sa generam vanzari si prin site-ul propiu ( platforma opencart ). Am tot incercat in ultima perioada prin FB ads pornind de la AD-uri video, single image, carousel, catalog insa mai nimic nu a mers. Am incercat tot felul de combinatii de obiective ale campaniilor de FB, spre exemplu am pornit cu obiective de navigare pe website, apoi add to cart si acum purchase. Partea de audienta aici as banui ca e destul de simpla pentru ca ne adresam doar parintilor.

    Ca content incercam sa facem ceva asemanator ce folosesc si altii din aceasi nisa, pare ca la ei treaba se misca pentru ca AD-urile sunt acolo mereu.

    O alta situatie un pic ciudata este activitatea utilizatorilor, multi din cei care intra continua sa navigheze pe website ba chiar ajung si in pagina de checkout dar cam acolo se opreste tot. Am banuit ca e o problema tehnica in website dar totusi 2-3 comenzi s-au facut asa ca aici e totul ok.

    Exista cumva anumiti pasi ce trebuie implementati in aceste tipuri de campanii? Poate nu neaparat pasi, mai bine zis etape?

    Am urmat desigur cursul lui Toma, aplicat din el ce am putut insa am ramas fara idei de ce sa mai fac sau ce nu fac bine incat sa am rezultate atat de slabe.

    Mersi

    Toma a răspuns 2 zile, 10 ore ago 2 Membri · 5 Răspunsuri
  • 5 Răspunsuri
  • Toma

    Administrator
    16 martie 2023 la 17:50

    Salutări Alex,

    În primul rând, mersi pentru întrebare. O să fac tot posibilul să dezlegăm misterul lipsei conversiilor.

    Ce e important să facem ca prim pas e să ne dăm seama unde mai exact e problema. E foarte bine că te-ai uitat și în afara Facebook, ca următor pas ar trebui să vedem niște cifre concrete ca să ne dăm seama unde se blochează oamenii.

    Uite ai acest document, în tab-ul 3 „Drumul Clientului” avem practic deconstruiți pașii prin care trece o persoană înainte de a cumpăra de la voi: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1F7jTYJU0MsSwBjWoDBmyLt0Nyv10nzB5ltwHBRvurn4/edit?usp=sharing

    Te rog să completezi cu datele tale (trebuie să faci o copie înainte) și poți fie să-l lași aici în comentarii, sau să-mi dai semn în privat dacă nu vrei să vadă și alții numerele (deși nu-i ajută cu nimic).

    De asemenea, te-aș ruga să ne lași și site-ul, să arunc o privire să vedem cum se prezintă pt vizitatori + să vedem dacă din punct de vedere tehnic & tracking totul e ok.

    Hai că dacă vindeți din alte surse, o să vindeți și prin propriul site. Ușor, ușor se rezolvă.

    Apropo, cursul de Ecommerce https://edu.smarters.ro/cursuri/ecommerce-growth-hacking/ sunt prezentate și alte metode/strategii pentru generarea vânzărilor, dacă ai timp merită să treci prin el.

    Toma

    Ecommerce Growth Hacking Marketing „Primul meu milion din Ecommerce”

  • il-alexandruyahoo-com

    Membru
    16 martie 2023 la 19:58

    Multumesc pentru raspuns Toma, am incercat sa ofer cateva informatii in excel-ul de la tine insa nu sunt convins ca am completat chiar tot ce trebuie si cu ce datele necesare asa ca am facut un export din contul de ads si am urcat ambele documente pe drive :

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1538dAYzHVZnbvWo96KyGOZv-Vk7q0BZ7/edit?usp=share_link&ouid=104588751091035412230&rtpof=true&sd=true

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pAfH_PjeS8nkiOVYLYlGup5Y1mv58abh/edit?usp=share_link&ouid=104588751091035412230&rtpof=true&sd=true

    Website-ul pe care-l detinem se numeste “pantofiori.ro”, dar as we speak urmaresc cursurile de la tine ( in momentul de fata cel de SEO ) si incerc sa aplic recomandarile, asa ca e on-going modifications constant.

    In principiu cu greu reusim sa mai stoarcem o conversie, doua insa suntem departe de ceva nu profitabil dar suntem departe de momentul in care sa putem zice ca suntem la egal cu cheltuieli si conversii.

    Acum desigur sunt multe aspecte, de la suma pe care esti dispus sa o investesti pana la a face si treaba buna insa noi ca business owneri nu avem motivatie sa ridicam bugetele in zona campaniilor atata timp cat rezultatele sunt aproape nule si nici nu avem garantia ca ceea ce facem este corect sau daca toate aspectele sunt puse corect cap la cap si nu lipseste ceva elementar in buna functionare a procesului.

    Mersi mult pentru ajutor.

    • Toma

      Administrator
      21 martie 2023 la 7:15

      Salutări, am cerut acces la doc ca să pot analiza datele, ar trebui să fi primit o notificare pe e-mail joi-vineri. Am verificat acum și încă nu am acces.

      Toma

      • il-alexandruyahoo-com

        Membru
        21 martie 2023 la 8:08

        Salut Toma, cred ca acum ar trebui sa mearga. Mersi

    • Toma

      Administrator
      21 martie 2023 la 8:44

      Ashe, am putut accesa acum. Multumesc si pentru celalalt raport detaliat cu campaniile.

      Din ce-mi pot da seama la o primă vedere cred că e o problemă la setarea campaniilor.

      Deși în denumire apare „Conversii” costul per rezultat este mult prea mic. Deci am impresia că se optimizează pe Link Clicks/Engagement.

      De asemenea, pare a fi un blocaj după ce ajung oamenii pe pagina produsului.

      La ce să ai grijă:

      1. Trackingul să fie complet și corect (să măsurați conversiile și valoarea lor). Nu știu pe ce tehnologie e site-ul dar sigur există un modul pentru asta. Dacă e custom, dezvoltatorul vă poate ajuta.

      2. Folosiți obiectiv de conversie și optimizare pentru evenimente de conversie. La primul pas, Obiectiv, să alegeți Vânzări/Conversii (opțiunea diferă puțin în funcție de cum arată interfața de setare a campaniilor la voi).

      De asemenea, mare grijă, și la nivel de Ad Set trebuie ales tot conversii și Purchase https://monosnap.com/file/3t0bMI7rNV7XynIJfdsiczR6mJOK8v Uneori se pune Link Clicks/Landing Page Views aici.

      3. Rata de adăugare în coș iarăși e mică (103 din 6000 de vizite). Ar trebui să fie undeva pe la 7.5% măcar. Aici poate și faptul că nu am adus trafic calificat influențează asta (campaniile cu obiectiv trafic/engagement nu aduc trafic ce va converti). Dar mai contează și produsul în sine (cât de necesar e, dacă e căutat acum), copy-ul și prezentarea, imaginile de produs și prețul. Ai aici câteva bune practici: https://edu.smarters.ro/cursuri/ecommerce-growth-hacking/lectii/anatomia-si-elementele-unui-website-care-vinde/

      Ar fi util să ne lași și site-ul aici să pot arunca o privire pe el.

      Toma

      Anatomia și elementele unui website care vinde

Start of Discussion
0 de 0 răspunde la Iunie 2018
Acum